ВАРТІСТЬ
ВАРТІСТЬ
безоплатно
НАВЧАННЯ
ФОРМАТ КУРСУ:
асинхронний
ТРИВАЛІСТЬ:
30 академічних годин
К-СТЬ ТЕМ:
7
МОВА:
українська
Онлайн-курс створений для практикуючих лікарів і лікарок, які вже є чи планують бути менторами під час здобуття клінічних навичок лікарів, майбутніх лікарів (з фокусом на лікарях-інтернах) під час практичної частини підготовки в інтернатурі. Також цей курс буде корисним для освітян й освітянок, які викладають клінічні дисципліни на старших курсах медичних ЗВО, та/або навчають лікарів і лікарок під час проведення різних освітніх форматів безперервного професійного розвитку. Курс допоможе зрозуміти основні принципи навчання дорослих, усвідомити ролі менторів й ролі та потреби менті.
Онлайн-курс складається з відеолекцій, кейсів для саморефлексії, літератури для самостійного опрацювання, формативного оцінювання і фінального завдання. Частина лекції, які стали основою цього курсу, були записані під час онлайн-курсу «Менторство в інтернатурі», який проводили україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» спільно з Академією Добробут. Спікери курсу – практикуючі лікарі й лікарки, які мають досвід у менторстві, фасилітатори і фасилітаторки, які мають експертизу в освіті дорослих, та консультанти україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».
Викладачі та викладачки клінічних дисциплін студентству старших курсів медичних закладів вищої освіти
Практикуючі лікарі й лікарки, які є наставниками лікарів-інтернів в закладах охорони здоров’я, або які бажають ними стати
Управлінці закладів охорони здоров’я, на базі яких працюють лікарі-інтерни
Управлінці закладів охорони здоров’я, які хочуть створити базу інтернатури в своєму закладі
Викладачі та викладачки закладів вищої медичної освіти, які викладають лікарям-інтернам на освітній частині інтернатури
Освітяни/освітянки та лікарі/лікарки, хто організовує та проводить різні освітні активності для безперервного розвитку лікарів і лікарок (з фокусом на клінічні навички)
Лекція 1.1 Менторство і його роль для клінічної професіоналізації лікарів
Лекція 1.2 Освітня траєкторія лікаря
Лекція 1.3 Системний підхід до формування клінічних навичок
Лекція 1.4 Траєкторія здобуття клінічних навичок
Лекція 1.5 Свідчення на підтримку
менторства у медицині
Лекція 1.6 Як менторство працює на практиці: досвід ментора
Відео-кейс 1.1 Важливість наставництва для молодих лікарів
Лекція 2.1 Що таке андрагогіка та її принципи
Лекція 2.2 Холістичний підхід в освіті
Лекція 2.3 Навчальний цикл Девіда Колба
Лекція 2.4 Особливості навчання дорослих шляхом взаємодії та спостереження.
Лекція 3.1 Компетентнісний підхід у медичній освіті
Лекція 3.2 Геометрія компетентнісного підходу
Лекція 3.3 Джерела компетентностей на прикладі сімейної медицини
Лекція 3.4 Роль лікаря-ментора у впровадженні медицини, заснованої на свідченнях
Відер-кейс 3.1 Інтерн Уляна
Відео-кейс 3.2 Інтерн Павло
Лекція 4.1 Контрактинг в менторстві
Лекція 4.2 Робота із запитаннями для підтримки інтернів
Лекція 4.3 Зворотний зв’язок в менторстві
Лекція 4.4 Інструменти конструктивного зворотного зв'язку та підтримки у навчальному процесі
Лекція 4.5 Активне слухання
Лекція 4.6 Модель GROW
Лекція 4.7 План менторства на інтернатурі
Відео-кейс 5.1 Не хочу бути лікарем
Відео-кейс 5.2 Йду в головні лікарі
Відео-кейс 5.3 Без контакту
Відео-кейс 5.4 А чи вірно зробив лікар?
Відео-кейс 5.5 Бути автономним
Відео-кейс 5.6 Один на мільйон
Відео-кейс 5.7 Фокус на комунікативних навичках
Бук-кейс. Уривки з книги Івана Черненка "Сміх у кінці тунелю. Нотатки українського анестезіолога"
Лекція 6.1 Законодавство про інтернатуру
Лекція 6.2 Зміни до законодавства про інтернатуру після 2021 року
Відео 7.1 Менторство на післядипломній освіті в Швейцарії
Відео 7.2 Цінність знань і навичок.
Відео 7.3 Повідомлення поганих новин
Відео 7.4 Панельна дискусія «Менторство в інтернатурі»
Відео 7.5 Марафон медичної освіти. Панельна дискусія про менторство в інтернатурі
Відео 7.6 Бути хорошим лікарем
Формат навчання
Кожна тема складається з відеолекцій, читанки та різноманітних завдань для перевірки засвоєння матеріалу.
Нотатник до курсу
Перед початком навчання ви можете завантажити нотатник до курсу, який містить основні слайди до кожної лекції. Також у нотатнику є місце для ваших нотаток, де можна фіксувати важливі та цінні думки, ідеї, цитати лекторів і лекторок тощо.
Фінальне завдання
Наприкінці навчання ви писатимете есе, яке оцінюватимуть координатори курсу.
Оцінювання
Кожна наступна тема відкриватиметься після того, як ви прослухаєте та успішно виконаєте всі завдання до попередньої.
Сертифікат
Умовою отримання сертифікату є успішне виконання усіх завдань. Сертифікат містить 30 годин.
Курс було створено в рамках реалізації україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти», який виконується в Україні Швейцарським інститутом тропічного і громадського здоров’я (Swiss TPH) за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (SDC).
Над упорядкуванням лекцій та створенням курсу працювали:
У разі успішного проходження курсу ви отримаєте сертифікат (для отримання сертифікату необхідно набрати 70 балів). Сертифікат містить 30 годин курсу, а також унікальний номер для верифікації сертифіката на нашій онлайн-платформі.
Щоб перейти до наступної теми, вам необхідно успішно завершити попередню. Мінімальний прохідний бал для переходу до наступної теми складає 60% правильних відповідей.
На курсі використовується 100-бальна система оцінювання, з яких 60 балів ви можете набрати за виконання проміжних завдань, а 40 балів — за фінальне есе. На виконання завдань у вас буде 2 спроби. Для отримання сертифікату вам потрібно набрати 70 балів.
Якщо ви бажаєте отримати сертифікат про проходження курсу, виконання фінального завдання є обов’язковим. Фінальне завдання передбачає написання есе за структурою, запропонованою кураторами курсу, та чіткими критеріями, за якими воно буде оцінюватися. Термін оцінювання вашого есе складає 10 днів. На виконання завдання у вас буде 2 спроби.
Робоча мова курсу – українська. Відеолекції іноземних спікерів дубльовано українською мовою, або супроводжуються синхронним та послідовним перекладом. Література подається українською мовою або мовою оригіналу.
Бали БПР можуть нараховуватися за участь у дистанційних (онлайн) освітніх заходах. Порядок нарахування балів БПР для лікарів регулюються відповідними наказами МОЗ. Освітяни можуть ознайомитися з умовами нарахування балів БПР в положенні про БПР свого ЗВО.
Ви зможете мати доступ до курсу після його завершення.