Людські ресурси в охороні здоров'я
Медичний персонал – найцінніший ресурс в охороні здоров’я. Ви дізнаєтеся про потенціал і можливості розвитку людських ресурсів в охороні здоровʼя. Експерти охоплюють тему з різних боків: від планування загальнонаціональних рішень до практичних порад з найму, розвитку та управління медичними працівниками. 

ВАРТІСТЬ

безоплатно

НАВЧАННЯ

ФОРМАТ КУРСУ:

асинхронний

ТРИВАЛІСТЬ:

20 академічних годин

К-СТЬ МОДУЛІВ:

6

МОВА:

українська та англійська

Про курс

Система охорони здоров’я в Україні зазнає значних змін, пов’язаних із моделями управління, фінансування, закупівель, медичної освіти. Водночас спочатку пандемія COVID-19, а пізніше — повномасштабна війна, створюють значні виклики для охорони здоров’я, зокрема з точки зору спеціалізацій та компетенцій, доступних для надання медичної допомоги. Це провокує низку дискусійних питань: чи достатньо/забагато/замало медичних працівників в Україні, чи потрібно Україні більше тих, чи інших спеціальностей, якою має бути роль медсестри, чи значним є вплив внутрішньої та зовнішньої міграції тощо.

Медичний персонал є найціннішим ресурсом системи охорони здоров’я. Розвиток людських ресурсів в охороні здоров’я в Україні зазнає чималих викликів і перешкод, але водночас має значний потенціал і можливості. Серед викликів можна зазначити:

● відсутність цілеспрямованої та системної політики (наприклад, щодо планування та утримання персоналу);
● не розвинене лікарське самоврядування;
● відсутність достовірних даних про медичних працівників (відсутність повноцінного реєстру);
● інвестиції в розвиток медичної освіти не є предметом дискусії на рівні уряду;
● мотивація персоналу часто є низькою;
● практики управління людськими ресурсами переважно є застарілими;
● модель безперервної медичної освіти потребує подальшого розвитку;
● міграційні тренди та процеси складно оцінити через брак даних.

Водночас створено передумови для більшої автономії в питаннях загального управління, безперервної освіти, ширшого використання ІТ інструментів. Активно обговорюється створення реєстру медичних працівників. У медичній спільноті з’являються нові професійні товариства, що будують свою діяльність на сучасних підходах.

Для кого цей курс?

Первинна цільова аудиторія:

Національні та регіональні полісі-мейкери, управлінці в охороні здоров'я.

Вторинна цільова аудиторія:

Педагоги-медики, лікарі та медсестри, студенти-медики, представники громадянського суспільства, дослідники (молодші, старші), технічні проєкти, національні та регіональні агенції, пов’язані з охороною здоров’я.

Що ви дізнаєтесь

На курсі ви дізнаєтеся про основні аспекти управління людськими ресурсами (на національному, регіональному та місцевому рівнях), траєкторіями та підходами до розвитку людських ресурсів в охороні здоров’я.

Результати навчання:

● посилення розуміння складових системи і їхньої важливості, а саме - планування, найму, розвитку, винагороди та утримання працівників в охороні здоров’я на національному та організаційному рівні/рівні установи структури;
● ознайомлення зі структурою людських ресурсів в охороні здоров’я відповідно до міжнародно визнаних рамок;
● формування обізнаності про найважливіші фактори ефективної роботи медичних працівників;
● вміння обґрунтувати проблемний аспект системи людських ресурсів в
охороні здоров’я і вироблення релевантного і актуального рішення з огляду на досвід інших країн, регіонів.

ЛЕКТОРИ

Наталія Рябцева
Співзасновниця Українського центру охорони здоров’я (UHC)
⟶ Профіль лектора
Еріка Річардсон
Технічна спеціалістка Європейської обсерваторії з систем і політики охорони здоров’я
⟶ Профіль лектора
Ольга Ємець
Лікарка, менеджерка в охороні здоров’я
⟶ Профіль лектора
Наталія Калмикова
Начальниця управління охорони здоров’я Чернівецької міської ради
⟶ Профіль лектора
Юлія Брикульська
Співзасновниця громадської організації «Медичні лідери», незалежна консультантка з питань розвитку клієнтського сервісу в медичних закладах
⟶ Профіль лектора
Тетяна Черниш
Керівниця офісу впровадження україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти», доцентка і дослідниця, Києво-Могилянська академія.
⟶ Профіль лектора
Каспар Віс
Заступник директора Швейцарського інституту тропічної медицини і громадського здоров'я (Swiss TPH)
⟶ Профіль лектора
Ренато Галеацці
Лікар, професор медицини, член Швейцарської академії медичних наук, Експерт Швейцарського інституту тропічного і громадського здоров’я (Swiss TPH)
⟶ Профіль лектора
Вім Гроот
Професор, доктор філософії, Маастрихтський університет, Нідерланди
⟶ Профіль лектора
Матвій Хренов
Співзасновник Українського центру охорони здоров’я (UHC)
⟶ Профіль лектора

Програма курсу

Модуль 1.Стратегічний погляд на людські ресурси в охороні здоров’я

1.1 Кадрові ресурси в охороні здоров’я

 

1.2 Людський капітал в охороні здоров’я в Європейському регіоні: медичні працівники в системі охорони здоров’я

 

1.3 Людський капітал в охороні здоров’я в Європейському регіоні: міграційні тенденції

 

1.4 Людський капітал в охороні здоров’я в Європейському регіоні: глобальні чинники

Модуль 2.Планування людських ресурсів

2.1 Планування людських ресурсів у ОЗ на національному, регіональному та місцевому рівнях.

2.2 Управління охорони здоров’я: керувати керівниками?

Модуль 3.Найм/Підбір персоналу

3.1 Відбір медичних працівників на інституційному рівні

3.2 Посадова інструкція

3.3 Гіг економіка як сучасний підхід до найму персоналу

3.4 Як керувати персоналом в часи змін?

Модуль 4.Розвиток і збереження людських ресурсів

4.1 Людські ресурси для охорони здоров'я

4.2 Медична освіта: ключові концепти і тренди

4.3 Освітнє середовище: чому це важливо

4.4 Оцінка ефективності роботи

4.5 Як утримати персонал

4.6 Як утримати персонал за допомогою оптимальної системи БМО/БПР

4.7 Інвестиції у людський капітал

4.8 Медсестра з розширеними повноваженнями на первинній ланці медичної допомоги

Модуль 5.Винагорода медичному персоналу

5.1 Постачання кадрових ресурсів, заохочення, мотивація та ефективність на ринку праці

Модуль 6.Український контекст людських ресурсів в охороні здоров’я

6.1 Громадські організації та асоціації в охороні здоров’я

6.2 Досвід роботи з людським капіталом в охороні здоров’я

ФОРМАТ КУРСУ

Курс має асинхронний формат:

онлайн частина курсу передбачає обов’язкове самостійне опрацювання попередньо записаних відеолекцій та інших матеріалів (наприклад, прочитання літератури) згідно з розкладом курсу;

Онлайн частина складається з шести тематичних модулів:

  • Стратегічний погляд на людські ресурси в охороні здоров’я;
  • Планування людських ресурсів;
  • Найм/підбір персоналу;
  • Розвиток і збереження людських ресурсів;
  • Винагорода медичному персоналу;
  • Український контекст людських ресурсів в охороні здоров’я

Онлайн частина курсу містить матеріали, підготовлені експертами з різних країн, зокрема Великобританії, Нідерландів, Швейцарії, та практиками з України. Серед цих матеріалів: відеолекції, матеріали для читання, а також завдання для оцінювання.

ГРАФІК

Розклад навчання побудовано таким чином, що всі лекції та практичні завдання студенти зможуть опанувати на платформі онлайн в зручний для них час.


Мова викладання:

Курс викладається українською мовою. Рекомендована література подається українською або мовою оригіналу.


Сертифікат

Умовою отримання сертифікату є успішне виконання усіх завдань.

 

Фінальне завдання

Наприкінці курсу вам буде потрібно написати есе, яке оцінюватимуть координатори курсу.

Відгуки

Степурко Тетяна

Особисто мені курс сподобався!

Партнери