Системи фінансування охорони здоров’я
Цей онлайн-курс допоможе розібратися і скласти власну думку про зміни в охороні здоров’я, що тривають в Україні.

ВАРТІСТЬ

безоплатно

НАВЧАННЯ

ФОРМАТ КУРСУ:

Асинхронний

ТРИВАЛІСТЬ:

70 академічних годин

К-СТЬ МОДУЛІВ:

8

МОВА:

українська та англійська

Про курс

Якщо ви бажаєте дізнатися більше про те, як працює система охорони здоров’я, стежите за змінами, які відбуваються останні кілька років в Україні, та намагаєтеся зрозуміти, чому саме такий вектор розвитку охорони здоров’я обрала наша держава, цей курс саме для вас! 

На курсі будемо говорити просто про складне:

  • що таке система охорони здоров’я та як вона працює;
  • що таке «governance» або як зробити так, аби організація охорони здоров’я працювала довго і стабільно;
  • як працює фінансування в охороні здоров’я;
  • за що платять пацієнти в системах охорони здоров’я в різних країнах і що таке неформальні платежі;
  • що таке медичне страхування і як його реалізовано в Україні та як влаштована сфера лікарських засобів.

І на останок ви дізнаєтеся, з чого почалася реформа фінансування охорони здоров’я в Україні й почуєте щирі спогади та рефлексії людей, які стояли біля її витоку. 

Для кого цей курс?

Фахівці з охорони здоров'я: управлінці в охороні здоров'я, державні службовці, медики 

Викладачі, науковці, дослідники 

Громадяни: представники громадянського суспільства, журналісти, небайдужі

Що ви дізнаєтесь

  • Дізнаєтеся про ключові складові системи фінансування охорони здоров’я. 
  • Розберетеся, що таке фінансовий захист в охороні здоров’я й чому він не працює в Україні. 
  • Вивчите, що таке пакет гарантованих послуг і чому важливе універсальне покриття. 
  • Дізнаєтеся про особливості оплати гарантованих послуг і співоплат у різних країнах. 
  • Зможете пояснити різницю між «медичним страхуванням» і «страховою медициною» й дізнаєтеся, яке з цих понять насправді не має сенсу. 
  • Розберетеся, чи насправді впливають неформальні платежі в медичних закладах на доступність і якість медичних послуг. 
  • Зможете розрізняти управління та врядування, аби оцінити наслідки сильного і слабкого врядування в охороні здоров’я в Україні. 
  • Сформуєте уявлення про зміни в охороні здоров’я, що тривають в Україні. 

ЛЕКТОРИ

Павло Ковтонюк
Співзасновник Українського центру охорони здоров’я (UHC), заступник міністра охорони здоров’я у 2016–2019 рр., консультант з реформ фінансування охорони здоров’я Офісу ВООЗ зі зміцнення систем охорони здоров’я у 2019–2020 рр. (Барселона, Іспанія)
⟶ Профіль лектора
Тетяна Черниш
Керівниця офісу впровадження україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти», доцентка і дослідниця, Києво-Могилянська академія.
⟶ Профіль лектора
Вім Гроот
Професор, доктор філософії, Маастрихтський університет, Нідерланди
⟶ Профіль лектора
Олег Петренко
Голова Національної служби здоров'я України (2018–2019 рр.)
⟶ Профіль лектора
Еріка Річардсон
Технічна спеціалістка Європейської обсерваторії з систем і політики охорони здоров’я
⟶ Профіль лектора
Альона Горошко
Директорка департаменту замовлення медичних послуг та лікарських засобів НСЗУ (2019–2021 рр.)
⟶ Профіль лектора
Дмитро Гуляєв
Керівник видавничих, дослідницьких та освітніх проектів, Громадська організація «Українська асоціація боротьби з інсультом», консультант україно-швейцарського проєкту “Розвиток медичної освіти”
⟶ Профіль лектора
Олександр Жигінас
Експерт у сфері охорони здоров’я, моніторингу та оцінки, директор департаменту моніторингу НСЗУ у 2019–2020 рр.
⟶ Профіль лектора
Арсен Жумаділов
Керівник Агенції ресурсного забезпечення ЗСУ, генеральний директор ДП «Медичні закупівлі України» МОЗ України (2019–2023 рр.), голова Правління ГО «Кримський інститут стратегічних досліджень»
⟶ Профіль лектора
Татьяна Трупец
Міжнародна експертка, консультантка з управління охороною здоров'я/фінансування охорони здоров'я Світового банку, ВООЗ, Європейської комісії
⟶ Профіль лектора
Дмитро Черниш
Директор департаменту розвитку електронної системи охорони здоров'я НСЗУ
⟶ Профіль лектора
Наталія Рябцева
Співзасновниця Українського центру охорони здоров’я (UHC)
⟶ Профіль лектора
Матвій Хренов
Співзасновник Українського центру охорони здоров’я (UHC)
⟶ Профіль лектора
Анна Фенчак
Заступниця голови НСЗУ (2021–2022 рр.)
⟶ Профіль лектора

Програма курсу

Тема 1.Системи охорони здоров’я

Розділ 1.1 Цілі й контекст систем охорони здоров’я 

Лекція 1.1. Цілі й основні принципи функціонування систем охорони здоров’я. Олег Петренко 

Лекція 1.2. Шість стовпів систем охорони здоров’я. Олег Петренко 

Лекція 1.3. Публічна політика, цінності й важливість контексту. Олег Петренко 

Лекція 1.4. Пострадянський спадок у системі охорони здоров’я в Україні. Павло Ковтонюк 

Лекція 1.5. Історична перспектива систем охорони здоров’я. Вім Гроот 

 

Розділ 1.2 Глобальний погляд на системи охорони здоров’я 

Лекція 1.6. Obamacare. Вім Гроот 

Читанка 

Тест 

Тема 2.Врядування в охороні здоров’я

Лекція 2.1. Що таке врядування в охороні здоров’я: говорять експерти 

Лекція 2.2. Внутрішнє врядування організацій охорони здоров’я в Нідерландах. Вім Гроот 

Лекція 2.3. Зовнішнє врядування організацій охорони здоров’я в Нідерландах. Вім Гроот 

Лекція 2.4. Майже банкрутство лікарні Orbis у Нідерландах. Кейс про неефективне врядування. Вім Гроот 

Читанка 

Тест 

Тема 3Основи фінансування в охороні здоров’я

Лекція 3.1. Фінансовий захист в охороні здоров’я. Павло Ковтонюк 

Лекція 3.2. Універсальне покриття. Павло Ковтонюк 

Лекція 3.3. Складові системи фінансування. Павло Ковтонюк 

Лекція 3.4. Механізми оплати медичних послуг. Павло Ковтонюк 

Лекція 3.5. Механізми оплати послуг на рівні первинної допомоги. Вім Гроот 

Лекція 3.6. Гарантований пакет послуг. Еріка Річардсон 

Лекція 3.7. Програма медичних гарантій — гарантований пакет послуг в Україні. Альона Горошко 

Читанка 

Тест 

Тема 4.Платежі пацієнтів

Лекція 4.1. Платежі пацієнтів: огляд міжнародних практик. Вім Гроот 

Лекція 4.2. Неформальні платежі пацієнтів. Тетяна Черниш 

Тест 

Тема 5.Медичне страхування

Лекція 5.1. Добровільне медичне страхування і його роль у системах охорони здоров’я. Павло Ковтонюк 

Лекція 5.2. «Страхова медицина»: пострадянський карго-культ. Павло Ковтонюк 

Читанка 

Тест 

Тема 6.Фармацевтичні політики

Лекція 6.1. Фармацевтичні політики: огляд європейської практики. Вім Гроот 

Лекція 6.2. Основи фармацевтичної політики: ключові поняття. Дмитро Гуляєв 

Лекція 6.3. Ринок лікарських засобів у світі та Україні. Дмитро Гуляєв 

Лекція 6.4. Програма «Доступні ліки» в Україні. Олександр Жигінас 

Лекція 6.5. Як відбуваються державні закупівлі ліків в Україні. Арсен Жумаділов 

Лекція 6.6. Як працює ДП «Медичні закупівлі України». Арсен Жумаділов 

Читанка 

Тест 

Тема 7.Електронна охорона здоров’я (eHealth)

Лекція 7.1. Міжнародний досвід в електронній охороні здоров’я. Татьяна Трупец 

Лекція 7.2. Компоненти електронної системи охорони здоров’я (eHealth). Татьяна Трупец 

Лекція 7.3. eHealth як підтримка для фінансування охорони здоров’я. Татьяна Трупец 

Лекція 7.4. Електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ). Дмитро Черниш 

Тест 

Тема 8.Реформа системи охорони здоров’я

Лекція 8.1. Реформа фінансування охорони здоров’я в Україні: передмова. Павло Ковтонюк 

Лекція 8.2. Нова система фінансування охорони здоров’я в Україні: як вона працює. Павло Ковтонюк 

Лекція 8.3. Система та реформа на місцевому рівні. Матвій Хренов 

Лекція 8.4. Про реформу в Україні: говорять експерти. Еріка Річардсон 

Лекція 8.5. Національна служба здоров’я України: чому це не МОЗ і чим вона займається? Наталія Рябцева 

Лекція 8.6. Витоки медичної реформи: конкуренція ідей до 2016 року. Олег Петренко 

Лекція 8.7. Перші кроки й концептуальні засади реформи. Олег Петренко 

Лекція 8.8. НСЗУ — державний стартап. Олег Петренко 

Лекція 8.9. НСЗУ: вхід у транзитну модель. Олег Петренко 

Лекція 8.10. Як реформа фінансування вплинула на вторинну ланку медичної допомоги. Частина 1. Анна Фенчак

Лекція 8.11. Як реформа фінансування вплинула на вторинну ланку медичної допомоги. Частина 2. Анна Фенчак

Лекція 8.12. Як реформа фінансування вплинула на вторинну ланку медичної допомоги. Частина 3. Анна Фенчак

Розмова про реформу. Анна Фенчак та Олена Сініцина

Читанка 

Тест 

Есе 

ФОРМАТ КУРСУ

Тривалість курсу 

Курс складається з восьми тем, які ви можете проходити в будь-який час та в зручному для себе темпі.   

 

Формат навчання 

Кожна тема курсу складається з відеолекцій, читанки і завдань для перевірки засвоєння матеріалу.  

 

Мова 

Курс викладається українською мовою й англійською мовами. Усі лекції супроводжуються субтитрами українською мовою. Література подається українською або мовою оригіналу. 

 Оцінювання  

Кожна тема відкриватиметься після того, як ви прослухаєте та успішно виконаєте всі завдання до попередньої теми.  

 

Фінальне завдання 

Наприкінці курсу вам буде потрібно написати есе, яке оцінюватимуть координатори курсу.  

 

Сертифікат 

Умовою отримання сертифіката є успішне виконання фінального завдання. Сертифікат містить 70 годин.

 

Нотатник до курсу

Завантажуйте та роздруковуйте нотатник до початку навчання. Він буде вашим помічником на курсі і допоможе з навігацією та нотуванням ключових моментів кожної лекції.  

FAQ

Скільки часу займає прослуховування курсу?

Курс викладається в асинхронному режимі. Ви можете прослуховувати курс в зручному для себе темпі. Якщо ви присвячуєте курсу півтори години на день, то курс можна пройти за 6 тижнів. Якщо ж ви присвячуєте курсу три години на день, то курс можна пройти за 3 тижні. Курс розрахований на 70 годин. Загальна тривалість лекційних занять складає 15 годин. Решта часу потрібна на опрацювання літератури потрібно, виконання проміжних завдань і написання есе.  

Чи отримаю я сертифікат про проходження курсу?

У разі успішного проходження курсу ви отримаєте сертифікат. Сертифікат містить 70 годин курсу, а також унікальний номер для верифікації сертифіката на нашій онлайн-платформі. 

Як оцінюватимуть мої досягнення на курсі?

На курсі вас чекають проміжні завдання для перевірки засвоєння матеріалу у формі тестів та фінальне есе.

Кожна наступна тема відкривається після того, як ви дасте мінімум 60% правильних відповідей на запитання тесту до теми.

Наприкінці курсу вам потрібно написати фінальне есе та отримати за нього прохідний бал. Це є умовою для отримання сертифіката.

На виконання усіх завдань у вас буде 2 спроби.

Чи можу я не виконувати фінальне завдання?

Якщо ви бажаєте отримати сертифікат про проходження курсу, виконання фінального завдання є обов’язковим.   

Фінальне завдання передбачає написання есе за структурою, запропонованою кураторами курсу. Вимоги до завдання і критерії оцінювання ви знайдете в описі до завдання.  Термін оцінювання вашого есе складає 10 днів. На виконання завдання у вас буде 2 спроби.

Якою мовою викладається курс?

Робоча мова курсу – українська. Відеолекції іноземних спікерів містять субтитри українською мовою. Література подається українською або мовою оригіналу (здебільшого англійською).  

Скільки балів БПР мені нарахують?

Бали БПР можуть нараховуватися за участь у дистанційних (онлайн) освітніх заходах. Порядок нарахування балів БПР для лікарів регулюються відповідними наказами МОЗà https://bit.ly/3UsBFTs.

Освітяни можуть ознайомитися з умовами нарахування балів БПР в положенні про БПР свого ЗВО.  

Чи будуть мені доступні відеозаписи лекцій після завершення курсу?

Ви зможете мати доступ до курсу після його завершення.  

Відгуки

Степурко Тетяна

Особисто мені курс сподобався!

Відгуки

Партнери