Викладання в часи війни
Курс створено  для підтримки викладачів університетів, щоб допомогти зробити викладання під час війни ефективним і якісним. Кожен з 5 модулів зосереджується на критично важливому аспекті викладання в ці важкі часи

ВАРТІСТЬ

безоплатно

НАВЧАННЯ

ФОРМАТ КУРСУ:

асинхронний

ТРИВАЛІСТЬ:

36 академічних годин

К-СТЬ ТЕМ:

6

МОВА:

українська

Про курс

Курс створено  для підтримки викладачів університетів, щоб допомогти зробити викладання під час війни ефективним і якісним.

 

Курс складається з 6 модулів, кожен з яких зосереджується на критично важливому аспекті викладання в ці важкі часи: 

  • дизайн курсу
  • залучення студентів, 
  • оцінювання та зворотний зв’язок, 
  • травмочутливе викладання, 
  • гібридні моделі викладання,
  • (додатковий) фасилітація навчальних груп рівних

Зміст сформовано за результатми проєкту, що відбувався взимку 2023-24 років, в якому взяли участь 43 викладачі ЗВО з різних регіонів України, включно з викладачами з Харкова, Маріуполя, Дніпра, а також Києва, Львову і тих, хто викладає з-за кордону. Проєкт мав на меті створити базу знань, напрацювань та практик, які допоможуть зберегти якісну освіту і сили викладачів в ці непрості часи.

Курс розроблено таким чином, що його можна проходити самостійно, у своєму темпі. Втім, досвід показує, що багатьом людям непросто навчатись в такому форматі.  Якщо ви (як і ми) маєте схильність починати онлайн курси і кидати їх на півдорозі, то вам може підійти наступний формат:
.знайдіть кількох колег, хто також хотів би пройти курс повністю та отримати сертифікат. В останньому - опційному - модулі ви знайдете рекомендації Тому ми також пропонуємо ще один модуль для фасилітаторів навчальних груп рівних, який допоможе організувати роботу такої групи. Цей модуль буде корисним для організації будь-який навчальних груп рівних, не лише для тих, хто проходить цей курс. Більше того, ви можете запропонувати цей підхід своїм студентам і таким чином допоможете їм навчитися вчитися.

Для кого цей курс?

Викладачів ЗВО, які розробляються нові курси або оновлюють вже існуючі.

Координаторів, менеджерів та асистентів освітніх програм.

Що ви дізнаєтесь

Після проходження курсу учасники зможуть :

  • дослідити практичні методи та інструменти, які утримують увагу студентів і сприяють змістовній онлайн-взаємодії для забезпечення динамічного та інтерактивного онлайн-навчання.
  • дослідити практичні методи та інструменти для створення прозорої та ефективної системи оцінювання, яке дозволить оцінити всі складові компетентностей, що формуються
  • дослідити практичні методи та інструменти організації взаємодії викладача, студентів в аудиторії і тими, хто навчається онлайн, для створення гармонійного освітнього досвіду, що відповідає різним потребам студентів.
  •  отримати необхідні знання про методи та інструменти для створення безпечного та сприятливого навчального середовища, що особливо важливо в часи невизначеності, для забезпечення емоційного благополуччя та навчання студентів.
  • створити (оновити) силабус власної дисципліни з урахуванням травмоінформованого підходу до викладання
  •  відрефлексувати свою концепцію викладання 
  • (опційно) організувати та провести фасилітоване навчання на основі цього онлайн курсу в форматі групи рівних 

ЛЕКТОРИ

Ольга Бершадська
Освітня консультантка UNICEF та МОН, викладачка НаУКМА
⟶ Профіль лектора
Наталя Старинська
Тренерка з викладацької майстерності, експертка з акредитації та тренерка експертів Національної агенції із забезпечення якості вищої освіти, керівниця ГО Вище, сертифікована керівниця проєктів і тренерка з управління проєктами Project Management Professional, фасилітаторка
⟶ Профіль лектора

Програма курсу

Модуль 1.Дизайн курс

1.1 Конструктивне узгодження і зворотний дизайн

1.2 Результати навчання, стандарти освіти та академічна свобода викладача

1.3 Результати навчання: мапа курсу

1.4 Силабус, як інструмент навчання

Модуль 2.Залучення студентів

2.1 Як дизайнувати інтерактивний освітній процес онлайн;

2.2 Як враховувати освітні потреби студентів;

2.3 Як працювати, коли камери вимкнені;

2.4 Як організувати ефективну роботу в зум-кімнатах;

2.5 Як «виміряти» залученість;

2.6 Як збирати і надавати зворотний зв’язок

Модуль 3.Оцінювання та зворотний зв’язок

3.1 Формувальне та підсумкове оцінювання;

3.2 Форми та методи оцінювання;

3.3 Як писати інструкції до завдання;

3.4 Рубрики та критерії оцінювання;

3.5 Як створити прозору систему оцінювання

Модуль 4.Травмочутливе викладання

4.1 Вплив травматичного досвіду та тривалого стресу (модель “вікно толерантності”);

4.2 Фактори, що впливають на навчання і викладання;

4.3 Інструменти соціо-емоційної підтримки та саморегуляції;

4.4 Як знайти баланс “турбота / якість”

Модуль 5.Гібридні моделі викладання

5.1 Дизайн заняття та курсу у форматі HyFlex;

5.2 Модальності навчання та інклюзивність;

5.3 Скафолдинг та диференціація навчання;

5.4 Адаптація очікуваних результатів навчання;

5.5 Адаптація системи оцінювання;

 5.6 Корисні онлайн інструменти

Модуль 6.Фасилітація навчальних груп рівних (додатковий модуль)

6.1 Що таке навчальна група рівних;

6.2 Фасилітація групової взаємодії;

6.3 Партнерство як основа ефективного навчання;

6.4 Методи для інструменти організації спільного навчання на онлайн курсі

ФОРМАТ КУРСУ

Формат навчання

Теми курсів складаються з відеолекцій, додаткових матеріалів та завдань для перевірки засвоєння матеріалу.

 

Оцінювання

Для успішного проходження курсу вам необхідно набрати мінімум 24 бали з 30 можливих.

Мова

Курс викладається українською мовою. Рекомендована література подається українською або англійською мовою.

 

Сертифікат

Умовою отримання сертифікату є успішне проходження курсу.

Партнери