Менторство в охороні здоров’я: бути професіоналом
Цей онлайн-курс допоможе скласти уявлення про менторство та його роль у підготовці лікарів і лікарок-інтернів.

ВАРТІСТЬ

безоплатно

НАВЧАННЯ

ФОРМАТ КУРСУ:

асинхронний

ТРИВАЛІСТЬ:

30 академічних годин

К-СТЬ ТЕМ:

7

МОВА:

українська

Про курс

Онлайн-курс створений для практикуючих лікарів і лікарок, які вже є чи планують бути менторами під час здобуття клінічних навичок лікарів, майбутніх лікарів (з фокусом на лікарях-інтернах) під час практичної частини підготовки в інтернатурі. Також цей курс буде корисним для освітян й освітянок, які викладають клінічні дисципліни на старших курсах медичних ЗВО, та/або навчають лікарів і лікарок під час проведення різних освітніх форматів безперервного професійного розвитку. Курс допоможе зрозуміти основні принципи навчання дорослих, усвідомити ролі менторів й ролі та потреби менті.

Онлайн-курс складається з відеолекцій, кейсів для саморефлексії, літератури для самостійного опрацювання, формативного оцінювання і фінального завдання. Частина лекції, які стали основою цього курсу, були записані під час онлайн-курсу «Менторство в інтернатурі», який проводили україно-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» спільно з Академією Добробут. Спікери курсу – практикуючі лікарі й лікарки, які мають досвід у менторстві, фасилітатори і фасилітаторки, які мають експертизу в освіті дорослих, та консультанти україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти».

Для кого цей курс?

Викладачі та викладачки клінічних дисциплін студентству старших курсів медичних закладів вищої освіти

Практикуючі лікарі й лікарки, які є наставниками лікарів-інтернів в закладах охорони здоров’я, або які бажають ними стати

Управлінці закладів охорони здоров’я, на базі яких працюють лікарі-інтерни

Управлінці закладів охорони здоров’я, які хочуть створити базу інтернатури в своєму закладі

Викладачі та викладачки закладів вищої медичної освіти, які викладають лікарям-інтернам на освітній частині інтернатури

Освітяни/освітянки та лікарі/лікарки, хто організовує та проводить різні освітні активності для безперервного розвитку лікарів і лікарок (з фокусом на клінічні навички)

Що ви дізнаєтесь

  • Яка роль ментора у навчанні клінічних навичок
  • Якою є роль менті (студентів старших курсів, лікарів-інтернів) у навчанні клінічних навичок
  • Як застосовувати принципи навчання дорослих і сучасні дидактичні підходи для клінічної професіоналізації майбутніх лікарів і лікарів-інтернів
  • З чого складаються компетентності
  • Що таке навичка, як вона формується, яка роль ментора у формуванні клінічної навички
  • Як надавати зворотний зв’язок на виконану лікарем-інтерном роботу
  • Як складати мапу практичної складової інтернатури

ЛЕКТОРИ

Анна Мигаль
тренерка та фасилітаторка тренерської групи ГО "Інша Освіта"
⟶ Профіль лектора
Наталя Трамбовецька
Фасилітаторка, менторка та співзасновниця ГО "Інша Освіта"
⟶ Профіль лектора
Дарина Пирогова
Тренерка та фасилітаторка тренерської групи ГО “Інша Освіта”
⟶ Профіль лектора
Віктор Артеменко
Консультант україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»
⟶ Профіль лектора
Ігор Заставний
Кандидат медичних наук, сімейний лікар, співзасновник та член правління ГО “Академія Сімейної Медицини України”, співвласник та лікар мережі сімейних амбулаторій “ВУЛИК”
⟶ Профіль лектора
Анастасія Ходан
Сімейна лікарка, національна тренерка з психічного здоров’я, співзасновниця та членкиня правління ГО “Академія сімейної медицини України”
⟶ Профіль лектора
Катерина Поштарук
Сімейна лікарка, заступниця директора комунального неприбуткового підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги №1” Дніпровського району м. Києва
⟶ Профіль лектора
Олексій Риков
Головний педіатр Медичної мережі «Добробут»
⟶ Профіль лектора
Юлія Шукліна
Завідувачка кафедри медицини голови та шиї Академії Добробут, завідувачка відділення Отоларингології та Щелепно-лицьової хірургії медичної мережі "Добробут"
⟶ Профіль лектора
Вікторія Ковач
Менеджер з підготовки інтернів Медичної мережі “Добробуту”, акушер-гінеколог, експерт з медичної освіти МОЗ України (2018-2020)
⟶ Профіль лектора
Младена Качурець
Директорка Департаменту з розвитку та навчання персоналу Медична мережа "Добробут",, заступниця міністра охорони здоров’я України (2019 р.)
⟶ Профіль лектора
Ренато Галеацці
Лікар, професор медицини, член Швейцарської академії медичних наук, Експерт Швейцарського інституту тропічного і громадського здоров’я (Swiss TPH)
⟶ Профіль лектора
Вім Гроот
Професор, доктор філософії, Маастрихтський університет, Нідерланди
⟶ Профіль лектора
Дмитро Гуляєв
Керівник видавничих, дослідницьких та освітніх проектів, Громадська організація «Українська асоціація боротьби з інсультом», консультант україно-швейцарського проєкту “Розвиток медичної освіти”
⟶ Профіль лектора
Генрі Марш
Професор, старший нейрохірург Міжнародного центру нейрохірургії, член Лондонського Королівського коледжу нейрохірургії та Асоціації нейрохірургів Великої Британії
⟶ Профіль лектора
Наталя Старинська
Тренерка з викладацької майстерності, експертка з акредитації та тренерка експертів Національної агенції із забезпечення якості вищої освіти, керівниця ГО Вище, сертифікована керівниця проєктів і тренерка з управління проєктами Project Management Professional, фасилітаторка
⟶ Профіль лектора
Ольга Бершадська
Освітня консультантка UNICEF та МОН, викладачка НаУКМА
⟶ Профіль лектора
Олена Банас
Магістр Соціальної роботи за напрямком Консультування з 20-ти річним досвідом, Процесуально-орієнтована психотерапевтка, Консультантка з адаптації, навчання дорослих та творчого розвитку, сертифікована у Великій Британії. Психологиня-волонтерка проекту Rina Health, що опікується ментальним здоров’ям українців, тимчасово переміщених до Великої Британії.
⟶ Профіль лектора

Програма курсу

Тема 1.Менторство для клінічної професіоналізації лікарів

Лекція 1.1 Менторство і його роль для клінічної професіоналізації лікарів
Лекція 1.2 Освітня траєкторія лікаря
Лекція 1.3 Системний підхід до формування клінічних навичок
Лекція 1.4 Траєкторія здобуття клінічних навичок
Лекція 1.5 Свідчення на підтримку
менторства у медицині
Лекція 1.6 Як менторство працює на практиці: досвід ментора
Відео-кейс 1.1 Важливість наставництва для молодих лікарів

Тема 2.Принципи освіти дорослих

Лекція 2.1 Що таке андрагогіка та її принципи
Лекція 2.2 Холістичний підхід в освіті
Лекція 2.3 Навчальний цикл Девіда Колба
Лекція 2.4 Особливості навчання дорослих шляхом взаємодії та спостереження.

Тема 3.Компетентнісний підхід у медичні освіті

Лекція 3.1 Компетентнісний підхід у медичній освіті
Лекція 3.2 Геометрія компетентнісного підходу
Лекція 3.3 Джерела компетентностей на прикладі сімейної медицини
Лекція 3.4 Роль лікаря-ментора у впровадженні медицини, заснованої на свідченнях
Відер-кейс 3.1 Інтерн Уляна
Відео-кейс 3.2 Інтерн Павло

Тема 4.Інструменти менторства

Лекція 4.1 Контрактинг в менторстві
Лекція 4.2 Робота із запитаннями для підтримки інтернів
Лекція 4.3 Зворотний зв’язок в менторстві
Лекція 4.4 Інструменти конструктивного зворотного зв'язку та підтримки у навчальному процесі
Лекція 4.5 Активне слухання
Лекція 4.6 Модель GROW
Лекція 4.7 План менторства на інтернатурі

Тема 5.Менторська гутірка

Відео-кейс 5.1 Не хочу бути лікарем
Відео-кейс 5.2 Йду в головні лікарі
Відео-кейс 5.3 Без контакту
Відео-кейс 5.4 А чи вірно зробив лікар?
Відео-кейс 5.5 Бути автономним
Відео-кейс 5.6 Один на мільйон
Відео-кейс 5.7 Фокус на комунікативних навичках
Бук-кейс. Уривки з книги Івана Черненка "Сміх у кінці тунелю. Нотатки українського анестезіолога"

Тема 6.Законодавство про інтернатуру

Лекція 6.1 Законодавство про інтернатуру
Лекція 6.2 Зміни до законодавства про інтернатуру після 2021 року

Тема 7.Дискусії про менторство

Відео 7.1 Менторство на післядипломній освіті в Швейцарії
Відео 7.2 Цінність знань і навичок.
Відео 7.3 Повідомлення поганих новин
Відео 7.4 Панельна дискусія «Менторство в інтернатурі»
Відео 7.5 Марафон медичної освіти. Панельна дискусія про менторство в інтернатурі
Відео 7.6 Бути хорошим лікарем

ФОРМАТ КУРСУ

Формат навчання 

Кожна тема складається з відеолекцій, читанки та різноманітних завдань для перевірки засвоєння матеріалу.

 

Нотатник до курсу  

Перед початком навчання ви можете завантажити нотатник до курсу, який містить основні слайди до кожної лекції. Також у нотатнику є місце для ваших нотаток, де можна фіксувати важливі та цінні думки, ідеї, цитати лекторів і лекторок тощо.

Фінальне завдання 

Наприкінці навчання ви писатимете есе, яке оцінюватимуть координатори курсу.

 

Оцінювання  

Кожна наступна тема відкриватиметься після того, як ви прослухаєте та успішно виконаєте всі завдання до попередньої.

 

Сертифікат
Умовою отримання сертифікату є успішне виконання усіх завдань. Сертифікат містить 30 годин.

Розробники курсу

Курс було створено в рамках реалізації україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти», який виконується в Україні Швейцарським інститутом тропічного і громадського здоров’я (Swiss TPH) за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (SDC).

 

Над упорядкуванням лекцій та створенням курсу працювали:

Ковач

Вікторія Ковач

менеджерка з підготовки інтернів Медичної мережі “Добробуту”, акушер-гінеколог, експерт з медичної освіти МОЗ України (2018-2020)
Качурець

Младена Качурець

директорка Департаменту з розвитку та навчання персоналу Медична мережа ``Добробут``, заступниця міністра охорони здоров’я України (2019 р.)
Ihnashchuk

Олена Ігнащук

к.мед.н., координаторка з медичної освіти україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»
Chernysh

Тетяна Черниш

доцентка, PhD в галузі громадського здоров'я (Maastricht University & НаУКМА), керівниця офісу впровадження україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»
Dunaevska

Юлія Дунаєвська

консультантка україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»
Snizhana

Сніжана Дарієвська

консультантка україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»
Shvachko

Валерія Швачко

консультантка україно-швейцарського проєкту “Розвиток медичної освіти”
Дмитрієвська

Дарина Дмитрієвська

сімейна лікарка, консультантка україно-швейцарського проєкту “Розвиток медичної освіти” (2021-2022 рр.)

FAQ

Чи отримаю я сертифікат про проходження курсу?

У разі успішного проходження курсу ви отримаєте сертифікат (для отримання сертифікату необхідно набрати 70 балів). Сертифікат містить 30 годин курсу, а також унікальний номер для верифікації сертифіката на нашій онлайн-платформі.

Як оцінюватимуть мої досягнення на курсі?

Щоб перейти до наступної теми, вам необхідно успішно завершити попередню. Мінімальний прохідний бал для переходу до наступної теми складає 60% правильних відповідей.

На курсі використовується 100-бальна система оцінювання, з яких 60 балів ви можете набрати за виконання проміжних завдань, а 40 балів — за фінальне есе. На виконання завдань у вас буде 2 спроби. Для отримання сертифікату вам потрібно набрати 70 балів.

Чи можу я не виконувати фінальне завдання?

Якщо ви бажаєте отримати сертифікат про проходження курсу, виконання фінального завдання є обов’язковим. Фінальне завдання передбачає написання есе за структурою, запропонованою кураторами курсу, та чіткими критеріями, за якими воно буде оцінюватися. Термін оцінювання вашого есе складає 10 днів. На виконання завдання у вас буде 2 спроби.

Якою мовою викладається курс?

Робоча мова курсу – українська. Відеолекції іноземних спікерів дубльовано українською мовою, або супроводжуються синхронним та послідовним перекладом. Література подається українською мовою або мовою оригіналу.

Скільки балів БПР мені нарахують?

Бали БПР можуть нараховуватися за участь у дистанційних (онлайн) освітніх заходах. Порядок нарахування балів БПР для лікарів регулюються відповідними наказами МОЗ. Освітяни можуть ознайомитися з умовами нарахування балів БПР в положенні про БПР свого ЗВО.

Чи будуть мені доступні відеозаписи лекцій після завершення курсу?

Ви зможете мати доступ до курсу після його завершення.

Партнери курсу